Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Nowy Fiat Panda oficjalna prezentacja

Koncern Fiata opublikował pierwsze oficjalnie zdjęcia nowej Pandy, która swoją premierę będzie święcić podczas zbliżających się targów we Frankfurcie. Auto będzie produkowane na południu Włoch.

Stylistyka nowej Pandy jest bardzo konsekwentnym, ale dogłębnym rozwinięciem charakterystycznej linii poprzednika. Zachowano proporcje i ogólne kształty, ale zniknęły ostre przetłoczenia i kąty, które zostały mocno zaokrąglone. W ten sposób nadwozie nadal ma pudełkowaty kształt, ale jednocześnie ma płynne linie. Panda ponownie będzie występować tylko z nadwoziem 5-drzwiowym.

Nowy model zgodnie z obowiązującą tendencją wyraźnie urósł w stosunku do produkowanego od 2003 poprzednika. Długość zwiększyła się z 3,54 do 3,65 m, wysokość tylko o 10 mm - do 1,55 m, ale najbardziej odczuwalny będzie przyrost centymetrów wszerz - zamiast 1,58 Panda mierzy teraz 1,64 m. Nieco ucierpi na tym zdolność do wciskania się w niewielkie miejsca parkingowe, ale jak obiecuje producent, zapewnia to większą przestrzeń dla pasażerów i w bagażniku.

We wnętrzu pojawiły się rozwiązania zwiększające możliwości elastycznego gospodarowania przestrzenią, znane dotąd z niektórych konkurencyjnych modeli aut. Tylna kanapa jest przesuwana w linii wzdłużnej, a oparcie przedniego fotela można złożyć poziomo tworząc rodzaj stolika. Oparcie przednich foteli są bardzo cienkie, dzięki czemu zwiększyła się przestrzeń na kolana pasażerów siedzących z tyłu, a w całym wnętrzu jest wiele schowków.

Do gamy silnikowej Pandy trafi znany dotąd z 500 nowatorski dwucylindrowy silnikTwinAir o pojemności zaledwie 875 cm sześciennych, który będzie występował w wersji wolnossącej (65 KM) oraz turbodoładowanej (85 KM). Podstawową, najtańszą jednostką napędową będzie dobrze znany klasyczny, czterocylindrowy silnik 1.2 o mocy 69 KM. Dla zwolenników diesli na początku będzie oferowany silnik 1.3 Multijet o mocy 75 KM, seryjnie wyposażony w system stop-start.

W później zym okresie pojawią się wersje silnik& oacute;w benzynowych zasilane paliwamialternatywnymi - metanolem lub LPG, a rozważane jest wprowadzenie sportowej odmiany Abarth. Wersja ta otrzymałaby najmocniejszy, 105-konny wariant silnika TwinAir. W Pandzie standardem będzie manualna skrzynia biegów, ale za dopłatą będzie oferowana zautomatyzowana skrzynia Dualogic. W przyszłym roku pojawi się system potrafiący poniżej prędkości 30 km/h samoczynnie zahamować, gdy czujniki "zobaczą" przeszkodę.

Na razie nie ujawniono danych dotyczących zużycia paliwa - wszystkie szczegóły techniczne zostaną przedstawione w połowie września, w czasie targów we Frankfurcie. Auto powinno trafić do sprzedaży na początku przyszłego roku.

Wajcha

Data:

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.